Thursday 1 December 2011

It's very hard!!

Hello... Okay. What is it about? The title for my blog. Hahaha... 3 hours but I'm satisfied with my hardwork! At last, I found a title for my blog. How months can it last? I think it's not months but weeks. Yes, maybe.

Apa yang berlaku hari ni? Nothing. As usual, aku bangun awal (awal la sangat).. Tapi, hari ni tak macam hari2 sebelumnye. Aku heran betul la dengan sorang manusia yang cukup aku kenal ni. Kenapa dia tak tegas dalam menegakkan pendirian? Yeah.. he is 40++.. acting like a 14 years old boy. I hate his attitude. I know, I should not say this. But, I have to. I love him so much. That's why I want him to change his attitude. I'm being rude.. I know that. But what's the difference? Being nice and being rude, it's still the same. Dia takkan ubah perangai pun kalau aku cakap sopan2.

What is happening to me now? Oh, one thing I want to say here. I have thought deeply about PMR result. Aku redha dengan apa saja keputusan. Ainun, kau takut ke?.. Don't Ainun!!!!
Kalau hang nak takut, sebelum PMR la hang patut takut. Takut la ni nak buat apa dah sebab benda dah lepas. Dah x boleh ubah apa2 dah. Cukup2 la tu..

Yes, aku tak boleh takut. Mesti ada hikmah disebalik apa yang jadi. Kalau aku gagal untuk dapat 8A, bukanlah aku gagal untuk selamanya.. Mungkin itu satu permulaan untuk aku berjaya dalam bidang lain.. Ntah la.. Actually, aku dah malas sangat nak fikir. Aku harap mak ayah tak letak harapan tinggi kat aku.. Haha.. Aku mungkin tak sedih kalau aku x dapat 8A. Tapi aku sedih kalau mak ayah aku sedih sebab harapan depa musnah. Aku penah cakap yang aku ready dengan kemungkinan tu tapi aku x ready untuk tengok kesedihan mak ayah aku. Sapa yang sanggup ready untuk benda macam tu? Sebab tu aku harap mak ayah x letak harapan tinggi kat aku. Dengan cara tu, barula aku x sedih.

Aku nampak, harapan mak ayah aku supaya aku cemerlang dalam pelajaran bermula dari saat aku mula2 dapat result UPSR 5A. Nak tau x, waktu hari result upsr keluar, mak ayah aku x tau. So, diorg x datang sekolah sedangkan mak ayah orang lain datang untuk teman anak depa. Aku x sedih pun mak ayah aku x datang. Aku seronok sangat depa x mai sekolah. Sebab aku x penah dapat 5a dalam trial atau ujian atau exam. In my mind, aku imagine aku akan dapat 3a atau 4a. Semuanya sebab math. Aku memang dari dulu lemah math. Sebab math la aku x sure aku boleh dapat straight a's untuk upsr.

Untuk PMR? Math aku dh improve sekarang walaupun x terror sangat. Untuk PMR, aku x rasa math menjadi penghalang untuk aku dapat 8a. It's either agama or kemahiran hidup. Math aku rasa boleh dapat a dalam pmr sebab paper 1 aku salah 4 ja. 36 out of 40... Hahaha.. aku check dengan ayah aku and cikgu. Cikgu cakap, kemahiran hidup selalunya setiap tahun budak akan dapat a. Tapi aku ambik perdagangan.. Kalau aku tau perdagangan tu agak susah, confirm waktu form 1 aku akan ambik kemahiran teknikal.. Hahaha.. ERT? No no... x kan sesekali sebab aku rasa ert lagi susah dari perdagangan. Why I said like that? Sebab... aku x minat... Hehe :)

Tu je la kot... aku x berani nak yakin sangat walaupun peluang aku memang cerah... Hahaha.. ape bende yang aku yakin? Sume aku x yakin. Tapin aku ni x de la teruk sangat sampai semua benda aku x confident. Satu je yang aku x suka, .. public speaking. Aku benci! Tapi aku beranikan diri sebab aku ni kan x peduli cakap orang. Mak aku cakap aku ni degil sangat2. Perangai aku tu la yang mendorong aku untuk buat public speaking. Lantak la depa nak cakap apa pun. Yang penting aku dapat markah :)

No comments:

Post a Comment