Friday 25 November 2011

When I was 10

I'm viewing my friend's pic now. Let's just name him as B. Hahaha... He looks a bit different. 5 years passed and I still cannot forget the moment. Well... Normal la kot utk budak 10 tahun ade perasaan mcm tu. That was before. Mase tu, aku x tau pikir samade tindakan aku tu betul ke x. But, now menyesal. Nasib baik la waktu aku buat mcm tu dlu aku bru 10 tahun. Kalau aku buat perangai macam tu skrg, Ish3... Ape la nak jadi ngn aku nih?

Aku ni dulu pemalu.. (skrg pon same je tapi okay la sikit drpd dulu).. Aku paling malu bile nak cakap ngn lelaki. Skrg? Malu tapi x de la x berbual lgsg. Kdg2 tu ade la..

5 years ago, aku dengan B ni classmates. Aku suke pndg dia dulu.. Dulu, okay.. Sekarang, jumpe pon x pnh!
Aku tak tau la. Dalam banyak banyak soalan aku nak sangat tahu tarikh lahir dia. I don't know why. Aku suke dia dan aku cuma nak tau tarikh lahir dia. But, aku x tau nak tye mcm mne. Aku kan pemalu? Haha...
And then, I got an idea. A silly idea. Aku tulis surat. Hahaha...
Bukan surat la tapi just kertas. Aku tulis satu ayat je. Aku x ingat ayat dia camne. Maybe like this "Bile tarikh lahir kau?" ... That's all!
Lepas aku tulis atas kertas tu, aku minta permission kt cikgu nak pegi tandas. Kertas tu aku pegang. Bile sampai kat depan meja dia, aku letak kertas tu. X de orang kat meja dia. Line clear! Orang pun x ramai sangat. Maybe sbb dah hujung2 taun kot sbb tu ramai ponteng. Lepas letak kertas tu, aku pun pegi la tandas sorg2.
Aku balik tandas, selamba je la aku duduk balik kat tempat aku. Aku tengok B tengah pegang kertas. Dalam hati, "Yes!"... Haha... Bile cikgu keluar, dia tanya.. "Sape bagi kertas ni kat aku tdi?".. Mne ade org nak ngaku sbb dorg x buat. Dia tye sorg2. Sampai turn aku, aku nafi la aku tulis camtu kat dia. Kawan baik aku, Mira main serkap jarang. Dia cakap aku. Aku ni dah la x pandai bohong. Memang sah2 dorg tau jugak akhirnye sape yg buat. Haha... Pastu B berdiri dpn aku dengan sehelai kertas kat dalam tangan die. Dia cakap "Nah! Penipu!"... aku just amik je la... Hahaha... Memang x matang betul aku waktu tu. Memalukan!

Entahla.. kalau aku buat perangai macam ni mse umur 15 thn 9 bln, aish... memang nak kene la tu. Nasib baik waktu aku budak2. Ape2 pun, secara logiknye, aku x leh la buat camtu. Tapi, aku x leh fikir.. hahaha... Kenangan waktu sekolah rendah. Huhu... X de la teruk sgt pon.

No comments:

Post a Comment